Társadalmi vállalkozással a magyar termékekért!

 

Kedves Érdeklődő, leendő Partnerünk – Támogatónk! amerikai-angol-zaszlo-mtro

Hisszük, hogy mindannyiunk életében van legalább egy olyan Magyarországhoz kötődő emlék vagy használati tárgy, melyet szeretünk, amelyre büszkék is vagyunk! A Magyar Termék Online (MTO) olvasói és támogatói segítségével ezeken keresztül kívánja felhívni a figyelmet megannyi más értékre, melyek mellett eddig esetleg elsétáltunk.

A Magyar Termék Online (MTO) egészen egyedülálló, alulról szerveződő, civil kezdeményezés, tulajdonképpen egy társadalmi vállalkozás. A szélesebb nyilvánosság elérésével nem csak bemutatkozási lehetőséget biztosítunk – a Facebookon jelen pillanatban több mint 128 ezer aktív követőnk van – , hanem piacot is szerzünk a magyar termékeknek idehaza és külföldön. 

A hagyományok és legújabbkori vívmányok mellett központi témáink a magyar termékek, a társadalmi felelősségvállalás, a környezetvédelem. Erősítjük és hangsúlyozzuk a társadalmi szervezetek fontosságát, megmutatjuk a kisebb és a nagyobb, a még nem ismert és már sikeresebb vállalkozásokat is. Mi figyelünk a részletekre, az emberi értékekre, ápoljuk a múltat, megmutatjuk a jelent és belepillantunk a jövőbe.

Te is tarts velünk!

 

A Magyar Termék Online teljes története: A kezdetek

Az alapötletet Tombor Zoltán fotóművésznek köszönhetem, aki egy beszélgetésünk során – a világgazdasági válság elindulása kapcsán – Olaszországot hozta fel példaként a túlélésre.

„Olaszországban mikor lesz válság? Hiszen az ott élők körében köztudottan és vitathatatlanul mindennapos az olasz olívaolaj használata, az olasz ételek népszerűsége, az emberek olasz divathoz és olasz dizájnhoz való viszonya.”

Ezután merült fel bennem a kérdés, hogy erre mi miért nem figyelünk? Kerestem a válaszokat és már akkor is eszembe jutott jó néhány „mentőöv”, amit valamiért nem használunk. Majd miután hazaértem, és még aznap elkezdtem összegyűjteni a „bizonyítékokat”. Ezt Magyarországon is képesek lennénk megoldani! A szórakozásból indult oldal egyre komolyabb hivatássá kezdett válni bennem is. Ugyanezt lehetett érezni az oldalhoz csatlakozókon, hogy igényük van rá, kíváncsiak. Szeretik!

kockas-turorud-igazi-turobol

A képlet: baráti véletlenek sorozata

Szerencsémre a Facebook aranykorában sikerült az akkor még merőben új közösségi hálóval megismerkednem, ahova barátaim invitálására kerültem a 2009.december 16-i Magyar Termék oldalának indulását megelőzően. Ez nagy segítségemre volt a rendszer megismerésében és feltérképezésében, a háló működésének elsajátításában. Egyébként az oldal neve is az akkori „rajongói oldal” elnevezésből maradt ránk. 2015 decemberétől pedig Magyar Termék Online (MTO) néven működünk tovább.

A név mellett sokat köszönhetek így a Facebooknak; a kezdeti népszerűsítésben a barátaimnak, illetve a közösségi hálón lévő ismerőseimnek. Ami ennek a közösségi felületnek a lényege, nálunk pont az nyújtotta a legnagyobb segítséget. Ezt a közösségi sikert és egymás támogatását szeretnénk is megtartani, amire vannak hosszútávú terveink.

magyar-termek-tamogatas-miert-egyesulet

Politikamentességgel lehet megszólítani a legtöbb embert

Szóval tényleg gyorsan népszerű lett az oldal, ami már a kezdetekben meglepetést okozott és ez további energiát, kitartást adott a folytatáshoz.

Talán az időzítés is szerencsés volt, hiszen egy előresejthető eredményű választás elé néztünk 2010-ben Magyarországon, de ettől folyamatosan függetlennek kellett tartani magunkat; a pártatlanság és a bizalom megőrzése az oldalhoz csatlakozott olvasók felé a mai napig kiemelten fontos (talán ez is a népszerűség titka?). Az egészet úgy tekintem (hiszen valójában az is vagyok), hogy mint vásárló figyelem ezeket a termékeket és a gyártók-fogyasztók közötti viszonyt. Érnek csalódások a vevők semmibe vétele terén, de szerencsére ez egyre kevesebb. Észrevették a cégek, hogy a vásárlókkal való kommunikáció számukra is hasznos (bevételt termel) és közben a fogyasztók is boldogabbak lesznek, hűségesebbek egy-egy márka iránt.

tisza-cipok-a-fuben

Szerethető magyar márkák, melyekhez hűségesek vagyunk

Itt meg kell említenem két márkát, melyeknél kísértetiesen hasonlít a vásárlók márkához táplált viszonya. Ez nem más mint a MALÉV és a Tisza cipő. Az elsőt ugye sajnos már elvesztettük, de ezen keresztül tudom leginkább mindenkivel megértetni, hogy milyen magyar márkákra van szükségünk nekünk, fogyasztóknak. Olyanra, amelyet szeretünk, ismerük, fogyasztuk, melyekhez élmények, érzések társulnak. Meg persze vannak negatív tapasztalatok is, de azokért pedig képesek vagyunk harcba szállni, megvédeni. Ha pedig megszűnik, még akkor is, ha nem szerettük, mégis úgy érezzük, mintha a saját vállalkozásunk ment volna csődbe…

Erről pedig nem is beszélhetnék másképp, ha a mindennapokban nem így cselekednék. Amikor lehetőség adódik, csak úgy képviselhetem ezt az ügyet, ha az élelmiszerektől kezdve, az öltözködés és mindennapi megnyilvánulásaimban figyelembe veszem az oldal üzenetét. Különben hogy lenne hiteles?

Sokak erre nem is gondolnak, de Te hogyan viszonyulnál egy dohányzás káros hatásairól beszélő illetőhöz a gyermeked iskolájában, aki a mondandója után „civilként” kimegy cigizni velük? Na ezt nem! Ez nem én vagyok.

Zagyvai András mesél találmánya születéséről

Szerző: Magyar Termék Online, 2015. december 28.

 

Kihívások mindig is voltak, vannak és lesznek

A folyamatos tartalmak megosztása komoly kihívást jelentett (és jelent a mai napig) főállás mellett – pláne, hogy vendéglátásban dolgozok, egy forgalmas belvárosi étteremben. Nagyon sokat köszönhetek a kollégáimnak, a munkahelyemnek, hogy tolerálták az akkori időszakot. Higgyétek el, nem volt könnyű nekik sem. Amikor még nem létezett időzíthető bejegyzés a Facebookon (vagy még nem ismertem rá megoldást), a támogatásuk a napi 5 bejegyzés elkészítésében elengedhetetlen volt.

Ide kapcsolódóan szeretném megosztani Steve Jobs idézetét,amivel teljes mértékben azonosulni tudok és hiszem, hogy ezt a célt mi is, akik a Magyar Termék Online-nál dolgozunk, képesek is vagyunk megvalósítani: „Akik azt gondolják magukról, hogy képesek megváltoztatnia világot…..nos Ők azok, akik meg is teszik!”

Másik szerencse, hogy mindazt megtudtuk oldani pénz és tapasztalat, emberi erőforrás hiányában, ami elengedhetetlen volt a jelenlegi weboldal kialakításában, tartalmának összeállításában. Illetve azt, hogy most erről az egészről mesélhetek Nektek.

Az oldal létrehozása után 6 hónappal már biztos támogatottság mellett sikerült Lengyel Rolandot is bevonni az ötlet megvalósításába, aki korábban részese volt általam ismert kampányoknak (Reneszánsz Év, Pécs Európa Kultúrális Fővárosa), amik ma is beilleszthetőek lennének hozzánk.

Közben persze ismerőseim is szembesültek az elhatározásom komolyságában és támogattak. Újabb termékekre hívták fel a figyelmem, ekkor hallottam péládul először a Kockás rudiról és a Tulasi kozmetikumokról, így szinte naponta frissültek az oldalra kerülő tartalmak. Meglepetésemre a rengeteg már ismert termék és hír ellenére folyamatosan értesültem újdonságokról, melyekről előtte még soha nem hallottam. Aztán ez a meglepettség érzés a mai napig kíséri az életemet, de szerencsére ma már több 100 ezren lehetnek birtokában ennek az érzésnek.

miert-egyesulet-kituzok-960x640

A minőség nem csak az üzletek polcain fontos a vásárlóknak!

A minőség kezdetek óta fontos követelmény volt részemről, még úgy is, hogy önerőből finanszíroztam a megvalósítást, persze rengeteg önzetlen baráti támogatással, ami sokszor feladatokat rótt az ismerőseimre, de olykor anyagilag is.

Az arculat, illetve a jelenlegi logó szintén közös munka, Roland ötlete nyomán jöhetett létre egyik festőművész barátom, Kovács Gergely (ismertebb művésznevén Kyan Smith) munkájának köszönhetően. Nélküle nem tudnék most minek örülni, fontos szereplője lett a Magyar Termék Online által képviselt koncepciónak.

Ugyanakkor benne vehettem észre először kívülállóként, hogy milyen gondolkodásbeli változásokat tud elindítani és végül megvalósítani a Magyar Termék Online. Erre szeretnék egyre több ismerőst és olvasót ráébreszteni, büszkévé tenni. Tapasztalják meg saját lokálpatrióta énjüket, amelyről talán nem is gondolták, hogy létezik. Amelyre engem a gazdasági válság ébresztett rá.

Bódis Gáborral, a Hungary NEXT országmárka formáló civil kezdeményezés vezetőjével (jobbra) beszélgettünk az MTRO-ról. Fotó: Bódis Krisztián

Bódis Gáborral, a Hungary NEXT országmárka formáló civil kezdeményezés vezetőjével (jobbra) beszélgettünk az Magyar Termék Online-ról.
Fotó: Bódis Krisztián

Társadalmi szervezetek és a környezetvédelem

Hátrányos helyzetű, kiszolgáltatott emberekkel gyakran találkoztam a foglalkozásom kapcsán, így kérdés nélkül adódott a magyar termékek társadalmi szerepvállalása és a környezetvédelemre gyakorolt hatása. Szeretném sokaknak elmondani, hogy miért is vannak ezek jelen bármilyen magyar termékben.

És végül körülbelül két, két és fél éve állt össze a kép. Miután annó úgy döntöttünk a szüleimmel, hogy a vendéglátást választom és felszolgáló leszek, persze felmerült nálunk is a külföldi hajós munka, de valamiért nem szerettem volna elutazni, itt hagyni mindent, amit szeretek. Inkább azt a célt tűztem ki, hogy én csak azért is megmutatom, hogy Magyarországon is lehet boldogulni. Ebben van segítségemre a Magyar Termék Online. Persze könnyű mondanom, mert hihetetlenül szerencsés vagyok, de valamilyen kínálkozó lehetőség mindenkinek adódik. Kitartással, tudással és persze rengeteg munkával mindenkinek lehetősége van megvalósítania önmagát, a reálisan kitűzött céljait! Mindenkinek a saját lehetőségeihez képest.

Legyetek Ti is legalább annyira büszkék arra, amitek van, ahol élhettek, ahol születtetek!

Ui.: Nem lehetetlen, csupán nyitottnak kell lenni az újdonságokra; a válság indulása előtt én sem így gondolkodtam!

Természetesen köszönöm az édesanyámnak és az édesapámnak, hogy ilyennek neveltek. Köszönöm a családomnak és barátaimnak a türelmet a távolmaradásom miatt, valamint munkatársaimnak a végtelen türelmet. Bocsánat, akit kihagytam és segítettek, de igazából több ezer nevet kellene említenem, mert nem csak azoknak köszönhetek valamit, akik támogattak, hanem azoknak is, akik megnehezítették a dolgomat. Úgy gondolom, nem véletlenül nem jönnek össze az életben bizonyos dolgok, hanem mert annak úgy kellett lennie, mert van és lesz annál jobb! Tehát köszönöm azoknak, akik a mai napig hátráltatnak!

Üdvözlettel:

Bárány Attila
elnök
MiÉrt Egyesület


Egy hozzászólás a(z) “Társadalmi vállalkozással a magyar termékekért!” bejegyzéshez

  1. Pingback: Egyesületünk oldala készülőben | MiÉrt Egyesület

Véleményed fontos számunkra és ezzel a többi olvasónak is segítesz a választásban.