dobo-matyas-doransky-fiatal-negyed

„Igényes tartalomra mindig van érdeklődés“ – vallja a Fiatal Negyed táblamagazin vezetője, Leskó Róbert. Januárban jelent meg a magyar fejlesztésű interaktív magazin első száma, amely szakít az eddig itthon megismert digitális tartalomközléssel.

Két magyar fiatal több hónapos kitartó kísérletezéssel hozta létre a negyedévente megjelenő kiadvány első számát. Az alapkoncepció szerint, a digitális technika lehetőségeit kihasználva hozzák közelebb az olvasóhoz a témákat. A Fiatal Negyeddel táblagépekre letölthető alkalmazást kapunk, fiatalokat, fiatal felnőtteket érdeklő tartalommal. Az interneten felnövő generációt mindez úgy ragadja meg, hogy többet kínál, mint az internet; az olvasást többféle audiovizuális élménnyel egészíti ki, miközben számít az olvasó aktivitására.

fiatal-negyed-szent-laszlo-szobra

Körbeforgatható Szent László szobor

Az aktuális tartalom témáit interjúkkal, értékelő cikkekkel, vélemények formájában közlik, amiket interaktív elemek egészítenek ki. Ilyen például egy videós részlet a címlapinterjúból, ahol az olvasók ugyan nem lehettek jelen, de a magazinban ízelítőt kaphatnak a beszélgetés hangulatából. Másik példa, ami jól mutatja a lehetőségeket, egy megfogható, körbeforgatható 3D modell a Gellért-hegybe vájt sziklatemplom egyik szobráról. Élőben akár percekig is elnézegetik a látogatók a kézzel, aprólékosan kifaragott szobrot; ezt az élményt hozza közelebb a beágyazott, érintésre megmozduló modell.

Nagy Nóra és Leskó Róbert

Nagy Nóra és Leskó Róbert

Fiatal, kreatív csapat

A szerkesztőség rendkívül kicsi, csupán néhány fő dönt a főbb tartalmi kérdésekről. Mellettük az aktuális szám témáihoz illeszkedő vendégszerzők dolgoznak egy-egy témán. Az alapkoncepció Leskó Róbert főszerkesztő és Nagy Nóra vezető szerkesztőtől származik, a magazin alapötletét 2013-ban gondolták ki, amit elsősorban a megjelenített interaktív tartalom előállításának újszerűsége miatt rengeteg kísérletezés követett. „Hatalmas felelősség, hogy egyensúlyban tartsuk az írott és interaktív elemeket. Az öncélú mozgás, a túlsúlyban lévő kiegészítő elemek felülkerekedését szeretnénk elkerülni, ezek helyett minőségi és releváns – az adott cikkhez érdemben kapcsolódó – plusz tartalmat mutatunk a használóknak.“ – meséli Leskó Róbert.

Dobó Mátyással Nagy Nóra készített interjút

Dobó Mátyással Nagy Nóra készített interjút

Címlapsztori mint üzenet

A címlapinterjúkban itthon és esetleg nemzetközileg is érdekes, de nem mindenki által ismert magyar szereplőket terveznek bemutatni, olyanokat, akik példával szolgálhatnak. Az első szám címlapsztorija a szerkesztőség mentalitását is tükrözi: csak úgy, mint az interjúban szereplő Dobó Mátyás, a fiatal szerkesztők is úgy látják, hogy odaadással egy jó ötlet kibontható, kitartó munkával pedig sikerre vihető. „Doransky lelkesedése, a munkába vetett hite, optimista világszemlélete olyan, amivel mi is azonosulni tudunk, amivel magazinunk hitelessé válik.“ – magyarázza a főszerkesztő, aki szerint az értékes, igényes tartalomnak mindig meg kell előznie a felkapott, de felszínes történeteket.

benes-anita-daalarna-fiatal-negyed

Kattints a képre és hallgass bele az interjúba!

Sokszínű tartalom

Bár a magazin iPaden érhető el, a tartalmat nem, vagy nem csak a technikai újdonságok iránt érdeklődőknek válogatták. „Ez nem egy tech-magazin“ – mondja Nagy Nóra, aki elsősorban a tartalomért felel. „Az első számban foglalkozunk gasztronómiával, kultúrával, divattal, sőt még vallással is, persze egyedi formában; egy sziklatemplomba visszük el az érdeklődő olvasót.“ Úgy válogatják a cikkeket, hogy mindenki találjon benne érdeklődésének megfelelőt, miközben úgy mutatnak be egy-egy témát, hogy az is kedvet kapjon az olvasásához, aki nem feltétlenül lelkesedik az adott terület iránt, ebben természetesen sokat segítenek az interaktív elemek.

A Fiatal Negyed az itthon kevéssé elterjedt quarterly, azaz negyedéves megjelenéssel dolgozik, a második számot 2014 tavaszára tervezik a magazin vezetői, ami tekintve ingyenességét, valamint a tartalom gazdag és aprólékos kivitelezését, logikus döntésnek tűnik.

MTRO

Kapcsolódó oldal: www.fiatalnegyed.hu
Facebook oldal: www.facebook.com/fiatalnegyed

Legutolsó szerkesztés: 2014-01-31