Nemzetközi innovációs díjat nyert a Modulo buszcsalád

A büdös, zajos, zsúfolt buszok hamar elkedvetlenítik az embert a tömegközlekedés használatától. Azonban a benzinfaló szörnyetegek ideje leáldozóban van. Az Evopro mérnökiroda nemrég mutatta be Modulo buszcsaládjának első tagját – a Medio Electric-et -, mellyel a tömegközlekedés közösségi utazássá válhat. Az innovatív, magyar fejlesztésű jármű tágas térrel, elektromos hajtással, null-emisszióval rendelkezik.

A zöld közlekedés fejlesztésének újabb lépcsőfokát jelenti a moduláris felépítésű autóbusz, mely 8 méter hosszú és 65 fős befogadóképességű. A Modulo buszok többféle hajtásrendszerrel (elektromos, hybrid, CNG, EURO 6) rendelhetők, utasterük szinte teljesen alacsonypadlós, sokkal kényelmesebb utazást biztosítanak, és a környezetet is óvják.

Fotó: Soós Lajos/MTI

Fotó: Soós Lajos/MTI

Öröm használni és gazdaságos üzemeltetni

A teljes mértékben magyar fejlesztésű autóbusz számos tulajdonságával képes belopni magát az utasok szívébe. A komfortos utazás a Modulo összefüggő, nagy belmagasságú utasterének köszönhető, a nagy felületű ablakok pedig a zavartalan szemlélődést biztosítják a buszban ülők számára. A nagy, összefüggő, sík utasteret nem szűkítik a kerékdobok, a gyors le- és felszállást pedig széles ajtókkal oldják meg.

A Modulo trolibusz prototípusa kerekesszékesek számára is kényelmes utazást biztosít

A Modulo trolibusz prototípusa kerekesszékesek számára is kényelmes utazást biztosít

A pehelykönnyű karosszéria és az elektromos hajtás miatt alacsony fogyasztású autóbusz gazdaságosabb üzemeltetést eredményez. A kisebb tengelyterhelésnek köszönhetően a buszok által használt közutak élettartama megnő, így a járatok üzemeltetésének járulékos költségei is jelentősen csökkennek.

A Modulo tágas utastere

A Modulo tágas utastere

A név kötelez

A Modulo nevet moduláris felépítettségéről kapta a busz, melynek köszönhetően háromféle karosszéria-változatot tud felmutatni, és különböző utasbefogadó képességgel bír. Minden Modulo busz speciális eBUS-READY karosszériával készül, ami azt jelenti, hogy a nem teljesen elektromos hajtásrendszerrel szállított buszok később alacsony költség mellett, gyorsan átalakíthatók tisztán elektromos üzeművé. A moduláris felépítés azt is lehetővé teszi, hogy a hajtásrendszert utólag teljesen újra cserélje az üzemeltető, így kihasználva a kompozit karosszéria hosszabb élettartamát. A Modulo karosszériája egyetlen, önhordó műanyag elemből áll, bonyolult burkolati rendszerek helyett pedig egyszerű ám strapabíró bevonatokkal van ellátva.

YouTube előnézeti kép

A Modulo első bemutatóján elhangzott: az autóbusz amellett, hogy 20%-kal kisebb össztömeggel és 40%-kal nagyobb utaskapacitással bír, általa egy teljes közlekedési rendszert is kínálnak az utasszámlálást és elektronikus jegyrendszert tekintve. Ahhoz, hogy valóban sikeres legyen a Modulo-projekt, elengedhetetlen, hogy a jövő generációját és az oktatási szereplőket is bevonják a fejlesztésbe.

Kalácska Nóra

Ha ez a cikk számodra érdekes volt és szeretnél további olyan hírekről értesülni, amikről talán máshol nem olvashatsz, akkor csatlakozz Te is a Magyar Termék Online Facebook oldalához.

Kapcsolódó oldal: www.modulo.hu
F
acebook oldal: www.facebook.com/modulobus

Legutolsó szerkesztés: 2016-03-25