rozi_fakeretes_napszemuveg_2013_nyar

„Napszemüvegfüggő vagyok.” – vállalja nyíltan a Rozi Sunglasses egyik alapítója, Kis Arnold, aki egy barátjával, Németh Paulával fogott bele a vállalkozásba 2013 júniusában. A két kecskeméti fiatal saját kezűleg készíti a fa keretes napszemüvegeket.

Eredeti szakmájuk eltérő: Paula építészetet tanul, míg Arnold közgazdászként végzett. A szemüvegek megalkotásában mégis mindketten magukra találtak és bár az alapötlet Arnoldtól származik, a kezdetektől együtt végzik a munkát. A tervezői és fizikai feladatok megosztásával nagyszerűen kiegészítik egymást.

rozi_manufaktura_arnold_es_paula

Rozi, az angol bulldog

A Rozi márkanév hallatán sokakban felmerülhet a kérdés, honnan kap egy napszemüveg ilyen elnevezést. A válasz a tervezőpáros viccelődésének következménye, miszerint rendelkeznek egy nem létező kövér angol bulldoggal, aki a Rozmár névre hallgat, és akit Rozinak becéznek. A név a kezdetekkor ragadt rá a szemüvegprojektre, majd a megszokás kedvéért vált állandóvá, mára pedig elválaszthatatlan tőle.

Juhar keret ében felsőrésszel

Juhar keret ében felsőrésszel

A természetesség jegyében

A Rozi márka egyedisége mindenekelőtt a természetességéből fakad. A fából készült keret figyelemfelkeltő, hisz korántsem olyan elterjedt, mint a fém vagy a műanyag borítás. A magyar tervezőpáros talán éppen ezért is a fa alapanyagon belül is a rétegelt lemezt részesíti előnyben, mely tartósabb és nagyobb esztétikai előnyökkel rendelkezik. Az első, 2013-as kollekció darabjai a juhar-, dió-, és ébenfa ötvözéséből jöttek létre. A természetesség mellett azonban a minőség is elsődleges fontosságú, így a magyar Rozi szemüvegek kizárólag Hoya lencsével vannak ellátva, melyek karcálló réteggel és 100%-os UVA és UVB védelemmel rendelkeznek.

Juhar keret dió felsőrésszel

Juhar keret dió felsőrésszel

Új minőség a hétköznapokra

„Hitünk szerint a jövő az újra felfedezett alkotókészségben van, az emberi kézügyesség és kreativitás által olyan egyedi termékek születhetnek, melyek új minőséget jelentenek a tárgyak használhatóságában, élvezhetőségében.” – hirdetik a magyar márka alapítói. A Rozi napszemüvegek különlegessége a tervezőpáros összhangjából fakad, kettejük kreatívsága, rugalmassága és kétkezi munkája teszi olyanná, amilyennek megálmodták. A fiatalok célja, hogy a napszemüvegek segítségével hozzájáruljanak az emberi igényesség és természetesség kialakításához. Helyet szeretnének kapni a nagy szemüvegmárkák között, mégis a hétköznapi emberek bizalmának és elismerésének elnyerése a legfontosabb számukra. Ezért is törekszenek a mindennapokban viselhető dizájnra. Nem kísérleteznek extravagáns formákkal, egy átlagos ember hétköznapi viseletére fókuszálnak. Az egyszerű vonalvezetés és lágy hajlatok a legjellemzőbb tulajdonságaik.

Juhar keret ében felsőrésszel

Juhar keret ében felsőrésszel

Szemük előtt a jövő

A magyar tervezőpáros már készül a következő, 2014-es kollekcióra, melyben két új modell bemutatására kerül sor. Tervezik emellett, hogy 10-12 féle fa közül – igény szerint – teszik választhatóvá a szemüvegek alapanyagát. Végül a kapacitás növelése érdekében az üzleti szektor fejlesztése is tervben van. Elsődleges cél pedig a magyar Rozi Sunglasses márka erősítése, ami csupán néhány hónap leforgása alatt máris nagyszerűen halad.

Bachesz Helga

Kapcsolódó oldal: www.rozisunglasses.com
Facebook oldal: www.facebook.com/RoziHandcraftedSunglasses

Legutolsó szerkesztés: 2014-04-11