suel-kotott-ruhak-noknek

A színekben és anyagokban szüntelenül megújuló Süel egyre ismertebb és népszerűbb magyar kötött divatmárka. Immár több mint 22.000 like-ot tudhat magáénak a Facebookon, az első végleges márkaboltja az ország legnagyobb bevásárlóközpontjában, sikeresen működő üzlete van a Deák térhez közeli Fashion Streeten és külföld felé is elkezdett terjeszkedni.

A 90-es évek elején magyar családi vállalkozásnak induló, kötött ruhákat forgalmazó nagykereskedés első kollekciója kötött és pamut kombinációkból álló modellekből állt, ami már akkor nagy sikert aratott a kereskedők körében. Hogy miért? Nézzük meg Csillag Zsuzsi, a Süel fiatal, közgazdász végzettségű tervezője és márka menedzserének szemszögéből.

Csillag Zsuzsi és édesanyja

Csillag Zsuzsi és édesanyja

„Már gyerekként belecsöppentem a szüleim által létrehozott családi vállalkozásba és fokozatosan, szinte elkerülhetetlenül szívtam magamba a kötöttáru tervezéshez és gyártáshoz kapcsolódó know-how-t. Mindig is imádtam a divatot és kiskorom óta rajzolok, így 16 évesen meg is valósítottuk az első igazán kötött specifikus ötleteimet. Eleinte nehéz volt utat törni magunknak a divatvilágban, mivel itthon sokak fejében régimódi, öreges viseletként él a kötött. Napi szinten felmerülő téma, hogy kövérít és persze csak télen hordható, hiszen meleg és vastag. Ezek olyan gátak, amiket úgy érzem mostanában már sikerült áttörnünk az extra kötött megoldásainkkal, plus size kollekciónkkal vagy akár a nyári modelljeinkkel”

Az elmúlt néhány évben Horváth Éva is modellje, arca lett a Süelnek. Az egykori magyar szépségkirálynő, műsorvezető a Süel által szervezett fotózásokon és videókon kívül is gyakran viseli ezeket az egyedi kötött holmikat. „Nagyon szeretek Évával együtt dolgozni, egyrészt mert valóban kedveli a ruháinkat , másrészt precíz, pontos és borzasztóan profi. A modell választásnál a szép arc, a nőies megjelenés a legfontosabb, és bevallom, szeretem, ha a modellünk egy picit formásabb és nem XS-es méret. Néha kapunk is kritikákat, hogy nem profikkal dolgozunk és, hogy az anyagok egy része picit retro, de ez egy nagyon tudatos döntés és a visszajelzések alapján úgy tűnik, hogy a vásárlóinkhoz is közel áll ez a klasszikusan nőies irányvonal.”

suel-egyedi-kotott-design

Egyedi kötött design

Ami elengedhetetlen és egyben a Süel sikerének egyik alappillére: a folyamatosan megújuló design, vagyis újabb és újabb ötletek, legyen szó szabásról, fonalválasztásról vagy új színkombinációkról. Zsuzsi rengeteget tanult édesanyjától, Csillag Zsuzsannától, aki a mai napig a Süel vezető tervezője. A kötött árut értékesítő magyar cég missziójában az irányvonal ugyan a kezdetektől fogva változatlan: az egyszerűbb néha több elve, de az anya-lánya tervezőpáros szerint mindig kell, hogy legyen egy pici csavar, egy apró extra.”

A Süel portfóliójában minden megtalálható, amit csak a fonalak és a fantázia tárháza megenged: a téli gyapjú poncsóktól kezdve, a tavaszi pamut kreációkon át a nyári fürdőruha hálókig bármit megtalálni a magyar pulcsibirodalomban. Vannak alap ruhák a kollekciókban, de ezek mellett a tervezők időről-időre előrukkolnak valami új szabással, design-nal vagy színnel.

Zsuzsi meglátása szerint egy vállalkozás vezetésében nagyon fontos a józan üzleti szemlélet is, mely alapján a legfontosabb cél a forgalom növelése. Azt mondja: „már a kollekció tervezésekor ösztönösen munkálkodik bennem, hogy bármennyire is szuper, amikor az ember fantáziája szárnyra kap, az eladhatóság a legfontosabb. A tervezésnél maga a kötött anyag, és az abban rejlő lehetőségek izgatnak, és olyan ruhákat tervezek, amelyek hordhatók és mindegyikben van valami plusz. Alapvetően a klasszikus nőies irányvonal áll hozzám közel, így szívesen operálok nehezebb csipke mintákkal, kézi rojtozással, vagy akár rusztikus fonatokkal és persze mindig kihasználom a Süel profi technológiai hátterét is. Idén rengeteg intarziás megoldással készült „kötöttségünk” volt, de minden szezonnak megvan a maga sztárja. Természetesen már a tavaszi kollekció is kész, ahol sok vidám színnel és nagyon extra kötött megoldásokkal fognak találkozni a vásárlók.”

suel-kotott-ruha-a-strandon

Multi vs. családi vállalkozás?

Érdekes háttér információ a márka rajongóinak, hogy a Süel jelenlegi marketing vezetője nem a saját vállalkozásban indította el karrierjét. „Az egyetemen olyan szakirányt választottam, ami jó gazdasági háttértudást adott. Egy szuper alapozó marketing tárgynak (és Ötvös Károly tanár úrnak) köszönhetően a Corvinus egyetemen marketingre szakosodtam. Itt már rátértem arra a kreatívabb irányvonalra, ami később a saját cégünknél is nagyon hasznos volt”.- idézi fel a fiatal tervezőnő az egyetemista éveit. Szerette volna magát a családi vállalkozáson kívül eső közegben is kipróbálni, így az egyetem utolsó évében két társával elindult a L’Oreal Brandstorm versenyén, amelynek hazai nyerteseiként aztán a párizsi megmérettetésen is részt vehetett, ott pedig különdíjas lett a csapat. A sikernek köszönhetően több állásajánlatot is kapott, míg végül egy multinacionális cégnél kötött ki, ahol két évet töltött el. Egy darabig párhuzamosan egyre több feladatot vállalt szülei vállalkozásában, és a Süel marketingkommunikációjáért is ő volt a felelős.

YouTube előnézeti kép

Idővel döntenie kellett, hogyan lépjen tovább. Így emlékszik vissza: „ Anyukám nagyon örült, hogy csatlakozom a Süel csapathoz, de egy kicsit féltett is, hogy egy biztos pozícióból a saját vállalkozáshoz pártolok át, ahol sokkal nagyobb a felelősség, ráadásul nem kifejezetten kedvező gazdasági környezet vár rám.” A tanult szakirány és a multinacionális közegben szerzett tapasztalatainak köszönhetően a családi vállalkozás pénzügyeinek intézése és az eladással kapcsolatos marketing tevékenységek nem okoztak gondot a közgazdász lánynak.

A színek a ruhádra valók jótékonysági műhelyvásár kampányarcai

A színek a ruhádra valók jótékonysági műhelyvásár kampányarcai

A Süel csapata hisz benne, hogy egy kis vállalkozás is tud sok jót tenni – csak meg találni a márkához illeszkedő partnereket, és velük szoros együttműködésben lehet valami izgalmasat alkotni. Így született a nagy sikert aratott jótékonysági műhelyvásáruk ötlete is: a Nők Elleni Erőszak Megszüntetésének világnapjára szervezett műhelyvásár bevételét a NANE kapta.

A kezdeményezés sikerének eredményeként a Süel pulóverek erős, vibráló színei végérvényesen összekötődtek az erős nő képével. “A színek a ruhádra valók” szlogennel indított kampányuk célja, hogy erőt és önbizalmat adjanak a bántalmazott nőknek, rámutatva: nem gyengék, épp ellenkezőleg! Erős bástyák, akiknek hinniük kell önmagukban.

A történetnek itt még nincs vége, a folytatást a cikk második részében olvashatod.

Macher Vera

Ha ez a cikk számodra érdekes volt és szívesen bővítenéd magyar tervezők ruháival a ruhatárad, amikről talán máshol nem olvashatsz, akkor csatlakozz Te is a Magyar Termék Online Facebook oldalához.

Kapcsolódó oldal: www.suel.hu
Facebook oldal: www.facebook.com/suelknitwear

Legutolsó szerkesztés: 2016-02-21