Csillag Zsuzsi és édesanyja

A színekben és anyagokban szüntelenül megújuló Süel egyre ismertebb és népszerűbb magyar kötött divatmárka. Immár több mint 12.000 like-ot tudhat magáénak a facebook-on, nemrégiben megnyílt az első végleges márkaboltja az ország legnagyobb bevásárlóközpontjában, sikeresen működő üzlete van a Deák térhez közeli Fashion Streeten és külföld felé is elkezdett terjeszkedni.

Az elmúlt néhány évben Horváth Éva is modellje, arca lett a Süelnek. Az egykori magyar szépségkirálynő, műsorvezető a Süel által szervezett fotózásokon és videókon kívül is gyakran viseli ezeket az egyedi kötött holmikat. „Nagyon szeretek Évával együtt dolgozni, egyrészt mert valóban kedveli a ruháinkat , másrészt precíz, pontos és borzasztóan profi. A modell választásnál a szép arc, a nőies megjelenés a legfontosabb, és bevallom, szeretem, ha a modellünk egy picit formásabb és nem XS-es méret. Néha kapunk is kritikákat, hogy nem profikkal dolgozunk és, hogy az anyagok egy része picit retro, de ez egy nagyon tudatos döntés és a visszajelzések alapján úgy tűnik, hogy a vásárlóinkhoz is közel áll ez a klasszikusan nőies irányvonal.”

suel-poncso

Insipiráció

Ahhoz, hogy a Süel brand igazán ismert legyen országszerte, már nemcsak az otthonról ellesett és a Corvinus egyetem marketing szakán szerzett tudásra volt szükség, hanem a Süel csapat kifogyhatatlan ötleteire, kitartására és elhivatottságára. A fiatal magyar vállalkozó hisz abban, hogy ha folyamatosan képezzünk és fejlesztjük magunkat, akkor az előbb utóbb meghozza a gyümölcsét. Zsuzsi a tervezésben is szerette volna fejleszteni magát, ezért elvégezte a Londoni Divatakadémia kötöttáru tervezés szakát (London College of Fashion knitwear design és machine knitting).

Időközben megtanult olaszul, angolul, németül és most a francia nyelvvel is kacérkodik. Szabad idejében jógázik, és persze ha teheti, rajzol. “Folyamatosan bújjuk a kötött specifikus trend előrejelzéseket és természetesen sok-sok nemzetközi divat kiállításra is ellátogatunk. Ezt a részét igazán imádom a munkámnak, mert pár nap alatt annyi impulzus ér és olyan sok új ötlet születhet, mint máskülönben egy hónap alatt. A legújabb tervező programomnak köszönhetően, pedig mostantól már semmi sem lehetetlen a Süelnél, tehát továbbra is igaz lesz, hogyha kötött, akkor Süel:)”

Amikor az inspirációról beszélgetünk, hosszas fejtegetésbe kezd: „Alapvetően minden inspirál, ami velem történik, akár egy utazás, egy esti hangulat vagy egy dal. Mindent lejegyzetelek, ami eszembe jut, vagy gyorsan csinálok egy vázlatot, hiszen akár egy kávézóban ülve is beugorhat egy jó ötlet, amire legközelebb, ha a tervezőasztalhoz ülök, már nem is emlékeznék. Közel áll hozzám a festészet, s aki megnézi a Süel színeit, az rájöhet, hogy mely irányzatokat kedvelem a leginkább. Imádom az expresszionisták színvilágát, és ahogyan az érzelmek, az erő, az energia elvont formában megjelenik a képeken. Kandinszkij absztrakt képeit is imádom, illetve a szürrealisták is közel állnak hozzám, bár Magritte és Dali mostanában elég elcsépelt, mégis a kedvenceim közé tartoznak.”

suel-kotott-kapucnis-ruha

Intenzív online marketingkommunikáció

Ma már teljesen normális, sőt elengedhetetlen, hogy egy-egy vállalkozás online is jelen legyen. A Süel viszont nemcsak weboldallal, vagy facebook profillal operál, hanem sok más közösségi felületen is megtaláljuk. Pinteresten komolyabb fotósorozatokat találnak az érdeklődök, instagramon személyesebb hangvételű postokra lelnek, twitteren angol postokra találunk és persze létezik Süel blog is, ahol a hétköznapok kulisszatitkaiba is bepillantást nyerhetünk és végül a videókat pedig a cég youtube csatornáján kell keresnünk. Ezekért a közösségi felületekért is mind-mind Zsuzsi felel, így szinte hihetetlen, hogy mindenre akad elég idő.

Személyes hangvétel, interaktivitás

Odafigyel arra is, hogy a divatcégük kommunikációja ne egyoldalú és egyirányú legyen, nagy hangsúlyt fektet az interaktivitásra. Rendszeresen megosztja saját tapasztalatait a vevőkkel, legyen szó szépségápolásról, egy komplett szett összeállításáról vagy arról, hogy a kötött ruhákhoz milyen kiegészítők passzolnak, de írt már arról is, hogy milyen nehézségekbe ütközik az, aki bankgaranciát szeretne igénybe venni az új üzlete nyitásához. A vevők pedig láthatóan nagyon értékelik a barátságos, közvetlen hangvételt mind a személyes kiszolgálás során az üzletekben, mind az online felületeken megjelenő interaktív kommunikációban. A fiatal magyar designer nagyon fontosnak tartja, hogy a vásárlóit partnerként kezelje és odafigyeljen az észrevételeikre, igényeikre. Gyakran előfordul például, hogy egy adott szabású ruhából más színt keresnek és Zsuzsi ezeket a kívánságokat igyekszik sorra teljesíteni, méghozzá rövid időn belül!

suel-magyar-markak-egyuttmukodese

Made in Hungary

Üzletnyitás terén nemrégiben történt egy nagy lépés a Süel eddigi működésében, hiszen az ország legnagyobb bevásárlóközpontjában megnyílt a magyar tulajdonú cég első végleges budapesti márkaboltja. Eddig Budapesten a Fashion Streeten találták meg az érdeklődök a különleges “ kötöttségeket”, ahol a magyar közönség mellett a külföldi turisták is barangolhattak a magyar “pulcsibirodalomban”.

A Süel azért döntött mégis amellett, hogy az Örs vezér téri bevásárlóközpontban is nyit egy üzletet, mert a kedvező bérleti konstrukción túl azt is nagy örömmel vette, hogy itt egy csokorba gyűjtötték a fiatal magyar tervezők márkáit. Ezek a magyar brand-ek, köztük a Süel is egymást erősítve egyre inkább képesek fennmaradni a nagy nemzetközi divatmárkák közt és egyre népszerűbbé teszik a Magyarországon, az itthon tervezett és gyártott divatcikkeket.

A Süel évek óta szívesen együttműködik más magyar divatmárkákkal, tervezőkkel például az egyedi táskákat tervező Lengyel Zsuzsival, a textilékszereiről híres Mácsár Andreával vagy éppen a szintén ékszertervező Czok Ildivel. “ Nagyon szeretek a lányokkal együtt dolgozni mert mindenki nyitott, flexibilis, minden ötletért lekesednek és igazán extra közös kollekciókat tudunk tervezni az egymást kiegészítő termékekből”

YouTube előnézeti kép

Extrák, aktualitások

A vadonatúj Süel márkaboltban a jellegzetes design az enteriőrben is megjelenik. A 81font architecture segítségével a tervező sok, a kötött ruhákhoz kapcsolódó ötletét meg tudta valósítani, kezdve a színes fonallal bevont, gombolyagra emlékeztető gömblámpáktól az 500 szöggel a falra erősített Süel logóig, de még a próbafülkéket takaró függönyök is fonaltekercs díszítést kaptak.

A Süel fiatal designer-ének nyitottságát az is tükrözi, hogy hétről-hétre előrukkol valami olyan aktivitással, ami felkelti a vásárlók figyelmét. Csillag Zsuzsi épp egy érdekes eseményt szervez az Árkád bevásárlóközpontban lévő üzletébe: a Süel törzsvásárlók ingyen kipróbálhatják egy úgynevezett szín coach konzultációját, mely során színes fiolák segítségével útbaigazítást kaphat mindenki adott problémakörben. Ez tulajdonképpen egy izgalmas önismereti minitréning, a színek felhasználásával. Úgy tűnik, hogy a Süel csodálatos színplaettáját kedvelő törzsvevők érdeklődését felkeltette a lehetőség, hiszen sorra regisztrálták részvételi szándékukat a divatmárka honlapján.

A vidám, színes kötött ruhadarabok elkészítése mögött egyértelműen kemény munka áll, ugyanakkor a tervezéstől a kivitelezésig minden egyes lépés nagyon izgalmas és érdekes.

A Süel kötött ruhái nemcsak azért népszerűek, mert rendkívül egyediek, és mert a tervezők mindig új és új, különleges kollekcióval rukkolnak elő, hanem azért is, mert a vásárlót kedves, barátságos légkörben fogadja az elmúlt években összeszokott csapat. Így egyre szélesebb a törzsvásárlók köre, s a sikerről az is árulkodik, h az új Süel üzlet megnyitójára a magyar kötött márkát kedvelő visszatérő hölgyvásárlók egytől egyik Süel ruhában jelentek meg.

Macher Vera

Ha ez a cikk számodra érdekes volt és szívesen bővítenéd magyar tervezők ruháival a ruhatárad, amikről talán máshol nem olvashatsz, akkor csatlakozz Te is a Magyar Termék Online Facebook oldalához.

Kapcsolódó oldal: www.suel.hu
Facebook oldal: www.facebook.com/suelknitwear

Legutolsó szerkesztés: 2016-01-27