IVANKA ConcreteGenezis kampányfotó 3

Két évnyi kutatás-tervezés, valamit egy évtizednyi szakmai tapasztalat áll az beton termékeiről ismert IVANKA első – ConcreteGenezis névre keresztelt – ruhakollekciója mögött. A ruhák, táskák és ékszerek a párizsi divathéten megrendezésre kerülő Tranoi Tradeshow-n debütáltak.

A ruházat nem csak funkcionális héj, hanem kreatív, design-ihletettségű önkifejezőeszköz az IVANKA-t alapító magyar házaspár – Ivánka Katalin és András – számára. A “betonöltözék” gondolata pedig először egy 2010-es portréfotózás során merült fel. Az IVANKA identitás vizuális megjelenítésének kézenfekvő módja volt, hogy betonba mártott ruhákban álljanak kamera elé. Ezek ekkor még nem voltak hordható darabok, azonban velük született meg a “CementDesign” ötlete. A pozitív visszajelzések arra ösztökélték a tervezőket, hogy komolyabban foglalkozni kezdjenek azzal, miként emelhető be a beton a divat világába. A debütálás pedig remekül sikerült az igen exkluzív környezetben, a Tranoi ugyanis évente négyszer (a párizsi divathét keretében) megrendezett seregszemle és szakmai vásár, mely meghívásos alapon működik, és mely rendezvény egyetlen magyar résztvevője az IVANKA Studio volt.

IVANKA ConcreteGenezis kampányfotó 2

IVANKA ConcreteGenezis kampányfotó 2

Egyedülálló magyar fejlesztés: beton-textil

A közel két éves fejlesztés eredménye lett a világon egyedülálló, innovatív beton-textil. Megfelel a hordhatóság alapkövetelményének, egyszerre hordozza magában a textilek hajlékonyságát és könnyedségét, valamint a beton esztétikáját, textúrájában pedig leginkább a bőrre emlékeztet. Valódi beton köszön vissza a kiegészítőkön is: a borítéktáskák (clutch-ok) fedőlapjára applikált vékony betonlemezek egyszerre szolgálnak dekoratív elemként és a bőrrel organikus kombinációt alkotva a táskák alapanyagaként. A ruhák felépítésében a építészeti megoldások köszönnek vissza, a színpaletta pedig a szürkére fókuszál: ez egyrészt a beton identitását erősíti, másrészt tudatosan neutrális, vagyis minden egyes darab a viselőjét emeli ki. A magyar tervezőknek a ConcreteGenezis kollekció megalkotásakor a városi nő archetípusa szolgált inspirációként: egyszerre erős és törékeny, maszkulin, mégis bátran éli meg nőiességét.

IVANKA ConcreteGenezis kampányfotó 4

IVANKA ConcreteGenezis kampányfotó 4

Figyelem, támogatás, minőségi kézműves munka

A kollekció minőségét a 10 éves tapasztalat, valamint a szakmai partnerek garantálják: a darabok a Kézmű Nonprofit Kft. gyáraiban készülnek. A megváltozott munkaképességű alkalmazottakat foglalkoztató cég olyan divatházak beszállítója, mint a Valentino, Givenchy vagy Marc Jacobs. És most már a beton-textil IVANKA kollekcióké is.

IVANKA ConcreteGenezis táska

IVANKA ConcreteGenezis táska

 

Kapcsolódó oldal: www.ivanka.hu
Facebook oldal: www.facebook.com/ivankapage

Legutolsó szerkesztés: 2013-04-01